Subject: Fw: Dotaz k privatizaci bytových domů / pozemků

From: [email-masked]
Date: Tue, 12 Jul 2005 10:26:15 +0200

Dobrý den pane Ovečko,
viz níže - po odmlce se ještě ozvala místostarostka MČ Praha 2.
Nic převratného nesděluje. 
Prostě platí, že smlouva na 90 let je ze strany městské části i magistrátu 
nevypověditelná.
Agitaci ve prospěch rychlého odkoupení pozemku nadále pokládám za velmi 
podezřelou, m.j. mě zaujala zmínka p.Pokorného ml. o možnosti úplatků 
znalcům a úředníkům. Přijde mi, že přesně odtud vítr vane. 
Zdravím
J.S.

----- Forwarded by Jana Skrivankova/PRA/EMEA/EURORSCG on 12.07.2005 10:04 
-----

Jana Černochová <[email-masked]> 
12.07.2005 09:58

To
<[email-masked]>
cc

Subject
Re: Dotaz k privatizaci bytových domů / pozemků

Dobrý den,
 
moc se omlouvám, že odepisuji až teď, ale dnes jsem první den v práci po 
dovolené.

k Vašim dotazům:
 
Tam, kde je pozemek oceněn cenovou mapou, musí být cena stanovena podle 
této cenové mapy. Tuto informaci zjistíte na majetkové odboru ÚMČ Praha 2, 
nebo na MHMP. Tam, kde cenová mapa zatím není, je pozemek oceněn podle 
platných právních předpisů oceňování majetku (zákon č. 151/1997 Sb., o 
oceňování majetku ve znění zákona č. 121/2000 Sb.) a  vyhlášky 
ministerstva financí České republiky (ta se mění zpravidla každý rok, pro 
rok 2004 platila vyhláška č. 452/2003 Sb.). Najdete ji v ASPI.
 
Slovním spojením "některá právnická osoba" jsem samozřejmě myslela 
družstvo (společenství vlastníků, případně s.r.o.), které má od MČ Praha 2 
předmětný pozemek v nájmu a nemovitost na něm stojící je již v jejich 
majetku.
 
Majitelem veškerého nemovitého majetku je hlavní město Praha. Praha 2, 
stejně jako jiné MČ, mají nemovitý majetek od hlavního města Praha svěřený 
podle zákona o hlavním městě Praze (Statutu hl. města Prahy). MČ ale mohou 
vykonávat veškeré majetkové úkony v souladu se Statutem a hlavní město 
Praha je o všech majetko-právních úkonech informováno. U převodu majetku 
nad 50 mil. Kč je nutné tento převod projednat s hlavním městem Prahou 
před rozhodnutím našeho ZMČ, u prodejů do 50 mil. Kč je hlavní město Praha 
vyrozuměno po projednání v našem ZMČ dodatečně.

Přeji hezký den.
 
Černochová
 
----- Original Message ----- 
From: [email-masked] 
To: [email-masked] 
Sent: Tuesday, June 28, 2005 9:56 AM
Subject: Re: Dotaz k privatizaci bytových domů / pozemků

Dobrý den, 
děkuji Vám za rychlou odpověď. V Ročence není explicitně uvedeno, že nová 
vlna privatizace zahrnuje i pozemky pod domy. 

Mám ještě několik dotazů k Vaší odpovědi: 
- "Cena, za kterou je možné pozemek odkoupit, je daná obecně platnými 
předpisy (cenová mapa, nebo vyhláška)." - můžete mi říct, o kterou 
vyhlášku se jedná a kde lze ji získat? Existuje již taková vyhláška? 
- "Praxe na MČ Praha 2 je nyní taková, že jestliže některá právnická osoba 
požádá o odkup pozemku, ...": je Městskou částí sledováno, že onou 
právnickou osobou je majitel domu stojícího na pozemku, nebo se může stát, 
že přijde kdokoliv a navrhne, že pozemek koupí? (v tom případě by se daly 
očekávat spekulativní záměry). 
- Je majitelem pozemků pod obecními privatizovanými domy MČ nebo hlavní 
město/ magistrát? 

Děkuji velice za ochotu. Určitě chápete, jak jsou veškerá upřesnění pro 
obyvatele důležitá, zejména starší generaci. 
S pozdravem 
J.Skřivánková

"Jana Skrivankova" <[email-masked]> 
27.06.2005 00:02 

To
<[email-masked]> 
cc

Subject
Fw: Dotaz k privatizaci bytových domů / pozemků

----- Original Message ----- 
From: Jana Černochová 
To: Jana Skrivankova 
Cc: Mgr. Jan Bureš 
Sent: Friday, June 24, 2005 4:00 PM 
Subject: Re: Dotaz k privatizaci bytových domů / pozemků 

Dobrý den, 
  
jak jste se pravděpodobně dočetla, nynější etapa privatizace probíhá podle 
schválených zásad ZMČ Praha 2 v roce 2004. Podle těchto zásad se prodávají 
budovy i s pozemky. Osobně toto rozhodnutí považuji za správné, protože se 
vyhneme budoucím problémům např. ve stavebním, či územním řízení. 
  
V minulých etapách privatizace se prodávala samostatně pouze budova a na 
pozemek se uzavírala dlouhodobá nájemní smlouva. Praxe na MČ Praha 2 je 
nyní taková, že jestliže některá právnická osoba požádá o odkup pozemku, 
projedná tento záměr majetková komise a rada MČ. Cena, za kterou je možné 
pozemek odkoupit, je daná obecně platnými předpisy (cenová mapa, nebo 
vyhláška).   Nikoho k odkupu pozemku nenutíme. 
  
Přeji hezký den. 
  
Černochová 
 
----- Original Message ----- 
From: Jana Skrivankova 
To: [email-masked] 
Sent: Friday, June 24, 2005 11:17 AM 
Subject: Dotaz k privatizaci bytových domů / pozemků 

Vážená paní zástupkyně, 
se zájmem jsem si přečetla v nové Ročence Prahy 2 Váš článek na téma 
privatizace bytových domů na Praze 2 a dovoluji se na Vás obrátit s 
dotazem týkajícím se prodeje pozemků pod zprivatizovanými bytovými domy. 
  
Jsem členkou bytového družstva v domě, který byl zprivatizován Prahou 2 
již v r. 1995 a vzniklo v něm bytové družstvo Na Hrádku 8 (klasické 
družstvo, nikoliv družstvo vlastníků). Jsem předsedkyní kontrolní komise 
družstva. 
  
Pozemek zůstal v majetku Prahy 2 a družstvo na něj má podepsanou smlouvu o 
pronájmu na 90 let. Cena za pronájem je nízká, t.j. forma pronájmu je pro 
družstvo výhodná, a zároveň si městská část zachovává kontrolu nad 
lokalitou. 
  
Poslední dobou někteří členové družstva začínají projevovat zájem o koupi 
pozemku pod domem, shánějí znalecké posudky na cenu a podnikají i další 
kroky; patrně kontaktovali i Váš úřad. 
  
Argumentují tím, že Praha 2 může družstvo do koupě pozemku začít nutit a 
stanovit vysokou cenu. Také tím, že Praha 2 může pozemek prodat zcela cizí 
osobě, která pak může začít uplatňovat nárok na dům. Proto vyvíjejí tlak 
na členy družstva, že pozemek je třeba od Prahy 2 koupit co nejdříve. 
  
Obava z toho, že družstvo bude dříve či později Prahou 2 donuceno draze 
kupovat pozemek, blokuje aktivity družstva a vytváří atmosféru nervozity a 
nejistoty. 
  
Chci se Vás proto dotázat, zdali opravdu existuje záměr městské části 
začít pozemky pod privatizovanými domy prodávat, a případně jaká jsou 
pravidla městské části pro prodej pozemků. 
  
Velmi Vám děkuji za odpověď. 
  
S pozdravem 
  
Mgr.Jana Skřivánková 
Na Hrádku 8 
128 00 Praha 2 Nové Město.