Subject: pozdrav z Chile

From: Anna Hradílková <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Oct 2004 08:32:26 +0200

----- Puvodní zpráva -----
Od: "Michael Martinek" <[email-masked]>
Komu: "Andula" <[email-masked]>
Odesláno: 26. ríjna 2004 2:12

> Ahoj Andulo,
> posilam dalsi zpravu a prosim, abys ji predala ostatnim.
> Opet zdravim vsechny na Jaboku! Svoje prvni dojmy z Chile jsem musel po
par dnech trochu poopravit, je tu opravdu hodne veci jinak nez u nas. Nejen
ze slunce sviti ze severu, mesic lezi na nose a misto podzimu je tu jaro
(podle teploty spis leto), ale taky tu maji o hodne nizsi zivotni uroven (na
periferii Santiaga a na venkove se zije ve drevenych ci papirovych chatrcich
a jezdi po prasnych cestach), o hodne vyssi hory (primo ze Santiaga jsem
videl Aconcaguu - strechu Ameriky, 7000 metru) a o hodne jinaci lidi
(vetsinou misenci, mensi, tmavsi, mnozi vzpadaji jako Indiani).
> Ted mam za sebou prvni den konference IUS - uz vcera vecer jsem se videl s
C. Garulem, moc vas vsechny pozdravuje. Dnes to zacalo bombasticky: mse v
katedrale s papezskym nunciem, zahajeni na univerzite s ministrem skolstvi
(trochu inteligentnejsi nez nase Petra...). Pak nas prevezli asi 100 km od
Santiaga do luxusniho rekreacniho objektu v horach (s dvema vyhrivanymi
bazeny) a tady jsme az do deviti vecer pilne pracovali. Je nas kolem 80,
vsichni mluvi spanelsky, portugalsky nebo italsky, takze jsem mezi nima
trochu exot ale jsou vstricni: porad se me vyptavaji, jestli jim rozumim, a
snazi se mne vsechno vysvetlovat radsi trikrat. Kupodivu jsem zjistil, ze po
tech par lekcich, ktere jsem se jeste doma naucil, te jejich spanelstine
docela rozumim a oni zase rozumi moji italstine, takze s komunikaci je mensi
problem, nez jsem cekal.
> A perfektni je, ze je tady 24 hodin denne k dispozici zadarmo internet,
takze uz ani moc netrpim tim, ze mne na mobilu nefunguje roaming.
> Prozijte si vsichni krasne prazdniny (nebo aspon statni svatek), tesim se
na vas po nedeli.
> Michael
> ____________________________________________________________
> www.bezpecnyinternet.cz
> http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=80833
>