Subject: Pozvánka na II. Mezinárodní konfernci o Anticiganismu

From: [email-masked]
Date: Mon, 22 Aug 2005 09:11:04 +0200

Dobrý den,

Dovoluji si Vám přeposlat nabídku mezinárodní konference na tema

"ANTICIGANISMUS", která se ukuteční v Německu.

Registrace na http://www.romnews.com/reg1.htm

S pozdravem

Michal Miko

Z anglického orig. přeložila M. Fischerová
Nemůžeme refundovat žádné výdaje na cestování a ubytování. Účast na
konferenci a jídlo je zdarma.

Konference: "Anticiganismus: teorie, modely a praktiky" Neromští a
romští vědci budou na konferenci diskutovat termín "anticiganismus" s
ohledem na jejich vlastní zkušenosti z oboru. Poté dohromady vyvinou
nové výzkumné strategie.

Termín "anticiganismus" může mít určitý politický dopad, ale není úplně
jasně definovaný odborně.

Nicméně, vědní výzkum je nezbytnou důležitostí pro boj Romů a Sintů
získat společenský respekt. Odborně definované termíny vyvýjejí své
vlastní politické dopady.

Vědci z různých evropských zemí, které jsou zapojeni jak v teoretickém
výzkumu tak i v prakticko-politických aktivitách, budou na konferenci
prezentovat těžiště jejich výzkumu během rozmluv a workshopů. Skrz
otevřené diskuze, rozdílné ustřední prvky mohou být nadějně přineseny ke
schodnému jmenovateli, tak aby konkrétní koncepty výzkumu mohli být
vyvinuty společně s těmito prvky.

Jednotlivé bloky konference umožní intenzivní výměnu názorů a pohledů na
věc, právě protože polovina času bude rezervována pro otevřenou diskuzi.

V rámci bloku "Výzva k esejím," máte možnost odevzdat Vaše vlastní
výzkumné texty a možná také prezentovat Vaši práci na konferenci.
Všechny odevzdané práce (eseje), které sledují principy výzkumu nebo
významně přispívají, budou publikovány v konferenčních dokumentaci.

Možnost reportovat anticiganisktické incidenty bude poskytnuta během
Workshopu 1, tak aby mohly být přidány do "Černé knihy anticiganusmu."

Začátkem roku 2006, se bude jako každoročně konat Mezinárodní konfernce
anticiganismu s tímto hlavním tématickým záměrem. Přípravy na třetí
Mezinárodní konfernci anticiganismu 2006 s tématem: "Holocaust a
genocida Romů a Sintů" začnou během workshopu na letošní konferenci.

Také s počátkem roku 2006, se bude konat workshop a semináře na téma:
"Anticiganismus ve škole a výchově," a to v Den 0 (den před konferencí
samou, většinou v pátek). Tento workshop bude organizován každý rok
společně s Mezinárodní konferencí. Osoba zodpovědná za koordinaci je Dr.
Mareile Krause z Regionálního institutu pro rozvoj škol a učitelského
vzdělávání v Hamburku. Dr. Mareile Krause je členkou předsednictva EZAF
a také Vědecké rady.
TEXT: DEUTSCH / ENGLISH

DEUTSCH

Wir können keine Unterbringungs- oder Reisekosten übernehmen,
Verpflegung und Teilnahme kostenlos.

Konferenz: "Antiziganismusforschung: Theorien, Modelle und Praxis"
Auf der Konferenz werden Nicht-Roma-Wissenschaftler und
Roma-Wissenschaftler sich vor dem Hintergrund ihrer Erfahrungen
wissenschaftlich mit dem Begriff "Antiziganismus" auseinandersetzen und
Forschungsstrategien entwickeln.

Der Begriff "Antiziganismus" ist zwar politisch griffig, aber
wissenschaftlich nicht eindeutig definiert und deshalb für operative
Forschung auf diesem Gebiet zu offen.

Wissenschaftliche Forschungen sind aber für den Kampf der Roma und Sinti
um gesellschaftliche Anerkennung existentiell wichtig. Wissenschaftlich
klar definierte Begriffe erwirken auch eine politische Stoßkraft.

Theoretisch forschende und in praktisch-politische Tätigkeit
eingebundene Wissenschaftler aus verschiedenen europäischen Ländern
werden ihre Forschungsansätze auf der Konferenz in Vorträgen und
Workshops darstellen, in gemeinsamer Diskussion vereinheitlichen und in
konkrete Forschungskonzepte übertragen.

Die einzelnen Blöcke der Konferenz werden einen intensiven Austausch
ermöglichen da die Hälfte der Zeit des Blocks für eine offene Diskussion
zur Verfügung steht.

Im Block "Call for Papers" haben Sie die Möglichkeit, Texte einzusenden
und u. U. sogar auf der Konferenz zu präsentieren. Texte, die unserem
Forschungsansatz entsprechen oder diesen ergänzen, werden in die
Konferenzdokumentation übernommen.

In dem Workshop 1 wird es die Möglichkeit geben, antiziganistische
Vorfälle zu melden, damit diese in das "Blackbook on Antiziganism"
übernommen werden.

Ab 2006 wird die Internationale Antiziganismuskonferenz zu thematischen
Schwerpunkten veranstaltet: Die III. Internationale Antiziganismus
Konferenz 2006 zum Thema: "Holocaust und der Völkermord an den Roma und
Sinti". Hierzu findet auf der diesjährigen Konferenz ein Workshop statt,
der die dritte Antiziganismuskonferenz vorbereiten soll.

Ab 2006 wird am Tag 0 (einen Tag vor der Konferenz, am Freitag) ein
Workshop mit Seminaren zum Thema: Antiziganismus in der Schule und
Bildung stattfinden. Dieses wird ab 2006 im Zusammenhang mit der III.
IAZK jedes Jahr durchgeführt. Koordiniert wird diese Maßnahme von Dr.
Mareile Krause vom Landesinstitut für Schulentwicklung und Lehrerbildung
- Mitglied des EZAF-Vorstandes und des Wissenschaftlichen Beirates.

Europäisches Zentrum für Antiziganismusforschung - Deutsche Startseite
http://ezaf.org/de/ezaf/1.html

II Internationale Antiziganismus Konferenz
08. + 09. Oktober 2005 - Universität Hamburg
http://ezaf.org/de/iazk/index.html

Anmeldung:
http://www.romnews.com/reg1.htm

ENGLISH

We cannot refund any costs for travel or lodging. Participation and food
at the event is for free.

Conference: "Antiziganism: Theories, Models and Practices"
Non-Roma and Roma scientists will discuss the term "Antiziganism" at the
conference with the background of their respective experience. They will
then develop new research strategies together.

The term "Antiziganism" may have a certain political punch, but is not
clearly defined in a scientific way. Thus, it is too open to be used for
operative research in this field.

Nevertheless, scientific research is of essential importance for the
fight of the Roma and Sinti to gain social respect. Scientifically
well-defined terms develop their very own political punch.

Scientists from various European countries who are both involved in
theoretical research as well as pratical-political activies will present
their research focus at the conference in talks and workshops. Through
open discussion, the different focal points can hopefully be brought to
a common denominator, so that concrete research concepts can be
developed with them.

The individual blocks of the conference will allow for intense exchange
of views and opinions, as half of the alotted time is reserved for open
discussion.

Within the block "Call for Papers", you have the chance to hand in your
very own research texts, and possibly even present your work at the
conference. All submitted texts that follow our research principles or
significantly add to them will be published in the conference
documentation.

During Workshop 1, the opportunity will be given to report antiziganstic
incidents so they can ben added to the "Blackbook on Antiziganism".

Beginning in 2006, the yearly International Conference on Antiziganism
will have a main thematic focus. The preperations for the III.
International Conference on Antiziganism 2006 with the theme: "Holocaust
and Genocide of the Roma and Sinti" will begin in a special workshop at
this year's conference.

Also beginning in 2006, a workshop with seminars on the theme:
"Antiziganism in School and Education" will be held on Day 0 (the day
before the actual conference, usually a Friday). This workshop will then
be organised every year together with the International Conference.
Responsible for the coordination is Dr. Mareile Krause from the Regional
Institute for School Development and Teacher Education in Hamburg. She
is a member of the EZAF board and of the Scientific Council.

European Center for Antiziganism Reseach
http://ezaf.org/en/ezaf/1.html

II International Antiziganism Conference
October 08. + 09. 2006 - University of Hamburg
http://ezaf.org/en/iazk/index.html

Registration:
http://www.romnews.com/reg1.htm

Europäisches Zentrum für Antiziganismusforschung
Dulsberg Süd 4 - D 22049 Hamburg - Phone + 49 (0) 179 750 7848 - E-Mail:
[email-masked]

RomNews is published by the RomNews Network on a Non- commercial basis
European Central Office:
PO Box 30 41 45
D - 20324 Hamburg, Germany
URL: http://www.RomNews.com

Phone Hotline: ++ 49 179 750 7848

Emails:
Director: [email-masked]
Editorial Office: [email-masked]
Comments: [email-masked]
RomNews Network: [email-masked]

To unsubscribe:
http://www.yourmailinglistprovider.com/unsubscribe.php?RomNews

NOTICE: In accordance with Title 17 U.S.C. Section 107, this material is
distributed without profit to those who have expressed a prior interest
receiving the included information for research and educational
purposes.
**

ITEMS PUBLISHED IN ROMNEWS ARE COPYRIGHT OF THE RNN PLEASE ACKNOWLEDGE
ROMNEWS.com  NETWORK (RNN) WHEN QUOTING.

_____________________________
Unsubscribe: http://www.ymlp.com/u.php?[email-masked]
Hosting by http://www.yourmailinglistprovider.com